سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
دعای عرفه

حوزه/دعای پرفیض عرفه با حضور دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع) روز چهارشنبه در صحن های مختلف حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران ، میعادگان منتظران حضرت مهدی (عج) طنین انداز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مسجد مقدس جمکران محل برگزاری دعای روح بخش عرفه و تمام خیابان های منتهی به این مسجد مقدس، مملو از عاشقان اهل بیت (ع)، زائران و مجاوران بود.

حضور پر شمار نوجوانان و جوانان یکی از ویژگی های قابل توجه این آیین معنوی بود و ازدحام جمعیت شرکت کننده در این مراسم به گونه ای بود که بسیاری از مردم و نمازگزاران این مسجد مقدس با استقرار در خیابان های همجوار، دعای روح افزای عرفه را قرائت کردند.

همچنین مراسم دعای عرفه از مسجد مقدس جمکران به صورت مستقیم از شبکه رادیوی معارف و ارتباط مستقیم شبکه اینترنتی (پخش اینترنتی) پایگاه اطلاع رسانی مسجد مقدس جمکران ی برای عموم مردم داخل و خارج از کشور پخش شد.

افزون بر مسجد مقدس جمکران دعای پر فیض عرفه با حضور انبوه زائران و مردم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام و سایر امامزاده های جلیل القدر، بقاع متبرکه و حسینیه های شهر مقدس قم برگزار شد.

روز عرفه یکی از نقاط عطف در مناسک حج ابراهیمی است و در این روز حجاج بیت الله الحرام از شهر مکه به صحرای عرفات آمده و پس از وقوف در این صحرا به راز و نیاز و دعا می پردازند و پس از اقامه نماز ظهر و عصر دعای عرفه را در کنار کوه جبل الرحمه می خوانند، سپس حجاج به سمت سرزمین مشعر الحرام حرکت می کنند تا در روز عید قربان در سرزمین منا باشند.

از آنجا که این روز یکی از مهمترین روزهای سال در آداب اسلامی به شمار می رود، در اقصی نقاط ایران اسلامی نیز هموطنان با برگزاری آیین هایی دست دعا به آسمان بلند می کنند و با قرائت دعای روح بخش امام حسین (ع) در صحرای عرفات، از درگاه الهی طلب مغفرت می کنند.

روز عرفه مصادف است با خروج امام حسین (ع) از مکه به سمت کربلا و آغاز قیام عاشورایی آن حضرت و از این رو از اهمیت خاصی در بین شیعیان برخوردار است.

انتهای پیام   313/17

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha